Wrzosowisko

:)



Uwielbiam twórczość ks. Jana Twardowskiego. Kocham miłością nieskończoną, która zaczęła się w szkole średniej. A to za sprawą naszej najwspanialszej Wychowawczyni i Polonistki, która czasami czytała nam poezję na godzinie wychowawczej. Wiersze czytała w sposób magiczny, a czerpaniu przyjemności ze słuchania poezji pomagał fakt, że nie musieliśmy jej wówczas interpretować "zgodnie z kluczem" :) Wiersze ks.Twardowskiego uwielbiam za ich prostotę i brak onieśmielającego patosu, za tematykę, sielski klimat, trafność spostrzeżeń, za prawdę. To takie uśmiechnięte wiersze. Ile w nich braci mniejszych - biedronek, szpaków, sikorek, zimorodków, fiołków, opieniek miodowych, królików, jeży.. Ile głębi. A pomyśleć, że najbardziej znany jest z jednego cytatu, właściwie cząstki wiersza pt. "Spieszmy się", (który swoją drogą jest wart poznania w całości).

Kiedy mówisz

Nie płacz w liście
nie pisz, że los ciebie kopnął
nie ma na Ziemi sytuacji bez wyjścia
kiedy Bóg drzwi zamyka - to otwiera okno
odetchnij popatrz
spadają z obłoków
małe wielkie nieszczęścia potrzebne do szczęścia
a od zwykłych rzeczy naucz się spokoju
i zapomnij że jesteś gdy mówisz że kochasz.

ks Jan Twardowski


Ponadto mam dla Was akwarelę wrzosową, multigatunkowiec rodem z baśni buszujący wśród jagód (to jakaś całkiem nowa odmiana) i wrzosowiska. Malowany na formacie ciut większym, niż A4 :)



wszystkiego dobrego!

P.S. Candy już się zakończyło, wyniki wkrótce! :)

29 komentarzy :

  1. Cudowna akwarela, i te kolory... Wiersz pamiętam z podstawówki kiedy to recytowałam go przed całą klasą, ma w sobie coś niezwykłego... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:) oo, to miłe wspomnienia, a wiersz chyba trudny w recytacji? :)

      Usuń
  2. Niesamowita praca, gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie napisałaś o ks. Twardowskim i jego poezji. Akwarela cudna.

    OdpowiedzUsuń
  4. moje kolorki , sliczna akwarela :)
    a za wiersz dziekuję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Wiersze ks. Twardowskiego są dla mnie takie.. podnoszące na duchu :)

      Usuń
  5. Taką poezję lekko się czyta. Proste słowa docierają do każdego. Prawdziwa magia ukryta w prostocie :)
    A akwarela jest piękna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, proste słowa zawierające tyle głębi :)
      Bardzo dziękuję:)

      Usuń
  6. Ptaszyna przepiękna! :)
    Kolorystyka bardzo ciekawa i taka romantyczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach jak pięknie w tych kolorach...cudownie malujesz:) Pozdrawiam ciepło -Gosia♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Urokliwy obrazek :) podoba mi się bardzo kompozycja i delikatna kolorystyka - pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudownie malujesz! Sliczna jest ta akwarela, widzę że bardzo lubisz motywy ptaków... .)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:) o tak, to już taki mój znak rozpoznawczy:) ale powoli szukam też innych tematów:)

      Usuń
  10. Fantastyczna akwarela. Cudne kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  11. tak, twórczość ks. Twardowskiego jest ponadczasowa,piękna i wartościowa i po mimo, że prosta do zrozumienia, niekiedy tak trudno wcielić w życie te zasady;).
    ptaszeł piękny, w ogóle akwarela jest niesamowitą techniką, może kiedyś i ja spróbuję, chociaż dzisiaj mogę jeszcze powiedzieć, ze nie umiem ;)))
    uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale zawsze warto próbować:) Bardzo dziękuję:)
      akwarele są cudowne, choć trudne do opanowania (ja jeszcze nad nimi nie panuję), ale jak wiadomo, wszystkiego można się nauczyć ;)) ja polecam:)

      Usuń
  12. Powiesiłabym ten niezwykły obraz u siebie na ścianie. Piękny <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i bardzo mi miło, że zechciałabyś moją akwarelką ozdobić swoje ściany:)

      Usuń
  13. Wow masz mega talent ! Bardzo mi się podoba ! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki piękny rysunek! Cudowne, delikatne kolory i jaki uroczy ptaszek! Też bardzo lubię malować akwarelami! Naprawdę wspaniała praca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, miło mi;) chętnie zobaczyłabym Twoje prace:)

      Usuń
    2. W takim razie zapraszam na swój blog: ptasieslady.blogspot.com :)

      Usuń



Bardzo dziękuję za każde miłe odwiedziny i za każde ciepłe słowo.

Każdy Twój ślad zostawiony tutaj jest dla mnie bardzo cenny :)